| Avtor:

“Novoga župnika si sploj ne zaslužite!”

Mediji so včeraj objavili uradno sporočilo škofijskega ordinariata, kjer je ta na najbolj podel način obračunal z župnikom gospodom Martinom Vöröšem. A k izjavi se vrnimo pozneje, ker je kar precej za povedati.

Najprej moram pojasniti sam naslov prispevka. Novoga župnika si sploj ne zaslužite, to so bile besede dekana soboške dekanije. Da, vse naj bodo krivi »Gürgeščarge«, ka so dali stvari v medije. Vsa krivda se zvrača zdaj na župljane. Ampak, dragi gospodje duhovniki, kdo je kriv, mi? Mi, ki smo se postavili za svojega župnika? Morda ste resda vi vedeli že prej, da boste umaknili gospoda župnika, nikakor pa ne župljani. V petek dopoldan so na člane župnijskega pastoralnega sveta prispela pisma, kjer je pisalo, da se v nedeljo popolnoma umakne župnika iz župnije. Kolikor vemo je vsakdo izmed Vas bil v preteklosti deležen bolj humanega sporočila. Izvedeli ste tedne ali mesece prej, da ste se lahko na vse lepo pripravili, prav tako so se lahko dostojno od svojih župnikov poslovili tudi farani. Naši fari ta možnost ni bila dana. Še ko je bilo poslano pismo na gospoda škofa, pa prošnja, naj pride v Sv. Jurij in pojasni članom župnijskega pastoralnega sveta, zakaj se je na takšen način odločil, ni bilo odgovora. Karkoli je bilo poslano na škofijski ordinariat, ali pismo, ali mail, ali celo klici, vse je bilo zaman. Kot pravi stara modrost, če je komunikacija dobra, ne pride do prepira.

Peticija, ki so jo poleg naš župljanov hodili podpisovat tudi verniki sosednjih župnij in pripadniki drugih veroizpovedi, je bila popolnoma preslišana. Namesto kakršnegakoli posluha s strani škofijskega vodstva so bili nekateri ljudje deležni ostrih besed, groženj in izsiljevanj. Starši letošnjih prvoobhajancev so poslali pismo, v katerem so prosili, da bi se župniku dovolilo, da otroke se naprej pripravlja na ta obred in jih tudi obhaja. Namesto tega je duhovščina povedala, da si niti tega ne zaslužimo, da bi drug župnik prišel k nam in opravil prvo obhajilo. Da, povedalo se je, da bo škofija zaklenila cerkev, ki je last ljudi in da naj župljani hodimo k mašam kamor hočemo. »Vaše stare babe te pa zdaj vozili Grade k meše«, je bil ciničen odgovor. Verniki so cerkev, živa cerkev, kar je priznal tudi nov papež. Brez vernikov ni cerkvenih dostojanstvenikov in cerkvenih služb.

Folga nam, po domače, zato se tudi oglašamo. Pravite, da nam škof ne bo dal novega župnika in bo cerkev prazna. Mar zaradi nas? V cerkev resda hodi malo ljudi, še te vernike, ki so doslej hodili, boste izgubili. Če bi kakor se spodobi škofija sporočila, da bo župnika zamenjala vsaj več kot teden dni prej, da bi se lahko župljani na to pripravili, ne bi bilo nobenega upora. Lep čas se je prosilo, da se župniku dodeli pomočnik. Praksa, ki je dobro znana že v sosednji župniji Kuzma. In v škofovem sporočilu je pisalo, da bo v.d. župnik od Grada tu le do 31.07.2013 in bo potem prišel nov župnik. Če je tako, zakaj je potrebno torej župnika Vöröša izgnati, ko pa tako ali tako pride nov župnik čez dobre 4 mesece? Lahko bi normalno sodelovala. Župnik je resda bolan, ni pa kot kakšen pijanec iz Zolajeve beznice, kakor ga je naslikalo sporočilo škofije o suspenzu. Ima težave, vendar se vsak pameten človek vedno naj vpraša, zakaj nekdo posega po alkoholu, ker odgovor najde že v samem vprašanju.

V svet se je poslala slika kot zločinca, ki mu pomagajo prav tako zločinski farani. Pod grožnjo fizične odstranitve naj bi župljani obračunali z beltinskim kaplanom. Če je kaj svetega moža v duhovnikih, potem naj priznajo, da je velika laž, ki se jo je žal kot tako citiralo tudi v dnevniku na komercialni tv Pop Tv. Citiram: »Tujega (gostujočega beltinskega kaplana!) vljudno naprošamo, da zapusti cerkev, ker je nezaželjen, sicer bomo cerkev zapustili farani«, je povedal župljan na prižnici. Kaplan se je malo prestopal, nato pa se je umaknil izpred oltarja, župljani pa so to pospremili z bučnim aplavzom. Kaplan se je nato zunaj pogovarjal pred župniščem in nato še v župnišču spil kavico in nato v miru odšel. Toliko o tem, da so župljani kaplanu grozili s fizičnim obračunom.

Naslednja laž, ki jo je zapisala škofija je, da je župnik nahujskal ljudi, da so obračunali in odstranili 2 duhovnika. Dejansko župnik od tega ni nič vedel, ker je bil v žalostnem stanju, je pa res, da je dekanu povedal, da naj bo pripravljen na vse, ko bo stopil pred ljudi. Nikakor pa ni vedel, niti sodeloval pri uporu. Upor tudi nima osrednjega vodstva, v škofiji se omenja kup imen. Upor je bil odločitev vsakega posameznika in posameznice. Vsi župljani, ki so prišli, (res: » Kak to kaj je bila zdaj cerkev puna, če pa se guči, ka je cerkev v Jurije sigdar skoraj prazna?«) so prišli zaradi spoštovanja do župnika, skoraj nobenega ni bilo, ki ne bi jokal. Razen tistih nekaj, ki so blatili župnika pri dekanu in škofu in jih k mašama ni bilo. Cerkev smo ljudje organizacija brez ljudi ne more obstajati. Nihče nas noče poslušati, za vodstvo smo le številke v škofijskih letopisih. Ampak, tako ne gre in ne bo šlo.

Včeraj so bili pod novico o suspenzu in javnem sramotenju župnika s strani generalnega vikarja škofije na enem od spletnih medijev objavljeni tudi številni komentarji, tako pro kot contra. Danes jih ni več. Upamo samo, da bo škofijsko vodstvo le znalo najti prave besede in nam prisluhniti. Ker obračun v stilu O.K. Coral divjega zahoda v medijih ne daje najlepše slike ne škofijskem vodstvu, ne o sami duhovščini. Župnik je bil kljub vsem težavam, zaradi katerih bi tudi marsikdo drug posegel po alkoholu; zelo pošten in ljudski človek. Človek z velikim srcem, ki je znal poslušati tako stare ženske kot otroke, ki jih je učil verouk. Otroci ga imajo radi in jim je zelo hudo pri srcu, ker jim ne bo mogel dati prvega svetega obhajila. Otrok pri takih rosnih letih doživlja vse to travmatično, še posebej potem, ko se s strani škofije dobi odgovor, da si niti tega ne zaslužijo, da bi jih prišel obhajat drug župnik. Sramotno za ljudi, ki se predstavljajo za božje služabnike in so polni besed usmiljenja, božje ljubezni. Sami pa delajo nekaj povsem drugega kot to učijo. Župljanom ne bo problem iti k maši drugam, še več pa jih bo raje molila v tišini svojih domov, kajti Bog prebiva v srcih, ne v bogato opremljenih cerkvah. In kdo bo kriv, če bo cerkev prazna in brez župnika? Spet mi farani. Namesto, da duhovščina sama in z njo vodstvo škofije sprevidelo, da so oni sami edini krivi, da so cerkve čedalje bolj prazne in siromašne. Preden se spet sistematično obračunava z župljani zaradi sramote, ki so jo baje povzročili škofiji; naj se vsakdo vpraša, kaj počne in kako to počne. Kajti že v vprašanju se skriva kal odgovora. Župljani imajo vsega tega pritiska in težkih besed s strani škofije in dekanije zadosti. Oni so cerkev in imajo povsem legalno pravico, da to tudi jasno in glasno povedo.

V imenu ogorčenih župljanov,

Damijan Grlec

P.S. Za tem prispevkom stoji enotno desetine župljanov, somišljenikov iz  sosednjih župnij, pripadniki evangeličanske in binkoštne veroizpovedi in še kdo. In stojimo enotno, ne pa razdiralno, kar piše v sporočilu škofije, na drugi strani so tisti maloštevilni, ki so župnika blatili v Soboti in na Cankovi. Mi vsi smo odslej Martin Vöröš. Župnik, s katerim ste obračunali povsem brez milosti.